Konsultation

Om os

Vi ejer hele 1. sal i denne flotte gamle bygning fra 1760, der tidligere har været Høppners hotel. Vi er fælles om alle patienter, men det er en fordel for os alle, hvis du prøver at knytte dig til én af os, som lærer dig og dine problemer / behov at kende.

Vi er uddannelsessted for læger, hvorfor der også er en yngre læge hos os i 6(-12)  mdr. ad gangen. Her på siden kan du finde information om vores åbningstider, telefontider og meget mere, så vi kan kun opfordre til at du går ind og opretter dig som bruger med det samme.


Konsultation foregår kun efter aftale.

Der er dagligt konsultationer i tidsrummet 09.15 – 12.00 og 12.45 – 16.00. Tirsdage er der sen konsultation i tidsrummet 16.00 – 17.00.

Fredage lukker vi normalt kl.13.00, herefter tager Bylægevagten over indtil lægevagten åbner jkl. 16.00.

Vi holder frokostpause Mandag - torsdag 12:00 - 12:45 og fredag 12:00 - 12:30

Konsultationer vedrørende akut opstået sygdom planlægges dagligt efter aftale, helst i tidsrummet 08.00 – 09.00.

Konsultationer afvikles efter tidsbestilling. Herved opnås minimal ventetid for patienten og et roligt arbejdsmiljø for lægen og personale. Hvis der ikke er aftalt andet, vil der normalt være afsat 10-15 min. til en konsultation.

Hvis du har flere spørgsmål eller problemer, anbefales det derfor, at de vigtigste udvælges, så der kan være tid til en grundig behandling af disse. Til behandling af de resterende spørgsmål kan der aftales en ny konsultationstid hos lægen en anden dag. Det er således ikke muligt at reservere ”dobbelttid” ved bestilling af tidsaftaler.

Spørger sekretæren om årsagen til henvendelsen, er det netop for at sikre det bedst mulige forløb af konsultationen.
Ved børneundersøgelser, graviditetsundersøgelser, operationer, akupunkturbehandling, samtaleterapi og lignende afsættes ofte ekstra tid.

Senkonsultation
Hver tirsdag kl. 16.00-17.00. Senkonsultation er et tilbud til de af vore patienter, som har svært ved at komme i den almindelige åbningstid – samt selvfølgelig til akutte problemer.

HUSK SYGESIKRINGSKORT  / “SUNDHEDSKORTET”  MOBILAPP  VED ALLE HENVENDELSER I PRAKSIS
Ankomsten registreres ved at vise sit kort til scanneren ved sekretæren.

Sygesikringskortet eller “Sundhedskortet” app på smartphone er beviset for, at man har ret til vederlagsfri behandling hos lægen og erstatter patientens kvittering for kontakt med lægens klinik, når det indlæses i vort edb-system.

Ved indlæsning i vores EDB-system opretter Sygesikringskortet også nye patienter automatisk, ligesom allerede eksisterende patienters eventuelle adresse- og navneændringer ajourføres.

Det er derfor vigtigt, at sygesikringskortet medbringes ved hver henvendelse i klinikken. Børn skal benytte eget sygesikringskort – det er således ikke tilstrækkeligt at indlæse forældres sygesikringskort.